Nov 26, 2012

මුහම්මද් : ස්ත්‍රී දූෂක‍යෙකි( ජුවරියා හා ශාෆියා )


මුහම්මද් : ස්ත්‍රී දූෂක‍යෙකි.

ගම්වලට පහර දී අත්අඩංගුවට ගන්නා ගැහැනුන් දූෂණය කිරිමට මුහම්මද් අවසර දුනි. නමුත්, ගැහැනුන් අත්අඩංගුවට ගැනීමෙන් පසුව, මුස්ලිම්වරු උභතෝකෝඨික ප්‍රශ්නයට මුහුණ දුන්හ. ඔවුන්ට එම ගැහැනුන් දූෂණය කිරීමට අවශ්‍ය වුවත්, එම ගැහැනුන් ගැබ් ගැනී‍මෙන් වැලැක්වීම අවශ්‍ය වූයේ ඔවුන් ඉහල මිලකට විකිනීමට උවමනා විම නිසයි. එ‍මෙන්ම සමහර ගැහැනුන් දැනටම විවාහයට පත් අය වූහ. ගමට හදිසියේ කඩා පනිනවිට ඔවුන්ගේ ස්වාමි පුරුෂයන් පැන ගැනීමට සමත්වූ අතර තවමත් ජීවතුන් අතරය. මේ ත්‍රස්තයන් ස්වාභාවික උපත් පාලනයක් ගැන (දුෂණ කරන විට ශුක්‍රානු පිටවීමට මත්තෙන් ශිශ්නය පිටතට ගැනීම) ගැන සිතූහ. හොඳම ක්‍රියාමාර්ගය කුමක්දැයි නොදැන, මුහම්මද් ‍ගෙන් අසා දැන ගැනීමට ගියහ.

(සාහිහ් බුහාරි 5 . 59 .459) අබු සාඉඩ් පැවසීය: අප මුහම්මද් සමඟ ගස්වා (ගම්වලට පහරදීම) සඳහා  බානු අල්-මුස්තලික් ගමට ගිය අතර අපට ලැබුනු වහලුන් අතර අරාබි ගැහැනුන් සිටියහ.  ‍මේ ගැහැනුන් දූෂණය කිරීමට අප කැමැත්තෙන් සිටි අතර අප ස්වාභාවික උපත් පාලනය (දුෂණ කරන විට ශුක්‍රානු පිටවීමට මත්තෙන් ශිශ්නය පිටතට ගැනීම) කිරීමට අදහස් ක‍‍ළෙමු. අප ස්වාභාවික උපත් පාලනය  කිරීමට අදහස් කළ විට, අප කියා සිටියේ, “ ‍මේ ගැන අප අතර සිටින මුහම්මද් ‍ගෙන් පලමුව නොඅසා ‍‍කෙසේ කළ හැකිද?” යන්නයි. අප ඔහු‍ගෙන් අසා සිටි විට ඔහු එම  ස්වාභාවික උපත් පාලනය  නොකර සිටීම හොඳයි. අවසාන දිනය දක්වා යම් ආත්මක් ජීවිතය ලැබීමට තීරණය වී ඇත්නම්, එය ජීවය ලබාවී.

මෙහිදි අප දකින්නේ වහලුන් ‍ලෙස ගන්නා ගැහැනුන් දූෂණය කිරීම මුහම්මද් තහනම් නොකල බවයි. ඒ වෙනුවට, අල්ලා ‍දෙවියන් යම් ‍දෙයක් නිර්මාණය කිරීමට තීරණය කළේ  නම්, කිසිවකින් එය ‍වෙනස් කළ නොහැකි බව කියා සිටි. එනම් ශුක්‍රානු නොමැති වී‍මෙනුත් එය වැලැක්විය නොහැකි බවයි.  මුහම්මද් ඔහුගේ අනුගාමිකයින්හට කියා සිටියේ ස්වාභාවික උපත් පාලනය  ඵල රහිත හා වැරදි උපදේශයක් වන බවයි. එසේ කිරීම අල්ලා ‍දෙවියන්  ගේ තදබල කැමැත්ත ප‍සෙකට දැමීමට උත්සාහ කිරීමකි. මේ අත්අඩංගුවේ සිටින ගැහැනුන් බලහත්කාර සිංචනය කිරීම ගැන විරුද්ධව මුහම්මද් වචනයක්වත් නොකියන අතර  ස්වාභාවික උපත් පාලනය  විවේචනය කිරීම තුලින් ඔහු ස්ත්‍රී දූෂණය අනුමත කරයි.

කුරානයේ මුහම්මද් ගේ අල්ලා දෙවියන් අත්අඩංගුවේ සිටින ගැහැනුන් දූෂණය කිරීම නිත්‍යානුකූල කර ඇත. එනම් ඊනියා දකුනු අතට අයිතිගැහැනුන් දූෂණය කිරීම, ඔවුන් ඉන්  ‍පෙර විවාහයට පත් අය වුවත්, වලංගුවන බවයි.

කුරානය 4:24. විවාහවූ ස්ත්‍රීන් ඔබට තහනම් වුවත්, ඔබගේ දකුණු අතට අයිති (යුද්ධයකදී අත් අඩංගුවට ගත් හා වහල් ගැහැණුන්) විවාහකයන් වුවත් ඔවුන් සමඟ ලිංඟිකව හැසිරීමේ තහනම් නොවේ.

කුරානය 33.50. ඕ මුහම්මද්, අප ඔබට දෑවැද්දක් දී විවාහ වූ ගැහැණුන් නිත්‍යානුකූල කර  ඇත්තෙමු. එ‍මෙන්ම ඔබගේ දකුණු අතට අයිති යුද්ධයකදී අත් අඩංගුවට ගත් හා වහල් ගැහැණුන් ‍ගෙන් ඔබට දුන්අයද නිත්‍යානුකූල ‍වෙති.

කුරානය 4.3. ඔබට ප්‍රිය මනාප ස්ත්‍රීන් සමඟ විවාහ වන්න, දෙ‍දෙ‍නෙකු, තුන් ‍දෙනකු හෝ හතර ‍දෙනකු සමඟ. හෝ ඔබගේ දකුණු අතට අයිති යුද්ධයකදී අත් අඩංගුවට ගත් හා වහල් ගැහැණුන් සමඟ.....

ජුවයිරියා.

(සාහිහ් බුහාරි 3.46.717) ඉබන් අඋන් දැන්වූ වගයි: මා නාෆීට ලියුක් යැවූ අතර එයට ලියූ පිලිතුරු ලිපියේ ඔහු සඳහන් කළේ, කිසිදු දැනුම් දීමකින් තොරව හදිසියේම මුහම්මද් බානී මුසිතලික් ජනපදිකයින්ට පහර දුන්නේ ඔවුන් විමසිල්ලෙන් තොරව හා ඔවුන්ගේ ගවයන් ජල පානය සඳහා යොදවමින් සිටින අවස්ථාවකදීය. ඔවුන්ගේ සටන් කළ හැකි පිරිමින් මරා ගැහැනුන් හා දරුවන් අත් අඩංගුවට ගන්නා ලදී. මුහම්මද් එදින ජුවයිරියා නමැති ස්ත්‍රිය තෝරා ගත්තේය. උමර් එම හමුදාවේ  සිටි බව ඉබන් තමාට කී බව නාෆී කීය. (සාහිහ් මුස්ලිම් 19. 4292 ද බලන්න)

මුහම්මද් ඔහුගේ සඟ‍යෙකු වන බරීඩා බින් හසිබ්, ඔත්තු බැලීම සඳහා, බානී අල්-මුස්තලක් ජනපදයට යවා, තත්වය හැදෑරි‍මෙන් පසු පහර දිමට අණ කලේය. මුස්ලිම්වරු 5වන ඇත් වර්‍ෂ සබහාන් මස 2 දින මදීනා නගර‍යෙන් පිටත්ව මුරයිසා නමැති ස්ථානයේ කූඩාරම් තනා ගත්හ.
බානු මුස්තලික් ජනපදයට පහර දීමේදී අත් අඩංගුවට පත් අය අතර ජුවයිරියා ද වූවාය. අත් අඩංගුවට පත් සියල්ලන් වහල් භාවයට පත් කර මුස්ලිම් සොල්දාදුවන් අතර ‍බෙදා දුන් විට, ජුවයිරියා අයත් වූයේ තාබිත් බින් කුවයිස් ටයි. බානු මුස්තලික් ජනපද නායක හරිස් ගේ  දියණියයි ඈ.

ඉස්ලාම් ‍වෙබ් අඩවියක් වන muslims.ws හි සඳහන් පරිදි: ඈ ජනපද නායකගේ දියණිය වූ නිසා, සාමාන්‍ය සොල්දාදුවකුගේ වහලියක් වීම ඈට මහත් අපහසු හා නින්දා සහගත ‍දෙයක් විනි. එම නිසා වන්දියක් ‍ගෙවා නිදහස් වීමට ඈ ඔහු‍ගෙන් අවසර පැතුවාය. රත්තරන් වලින් අකුවා 9 ක් ගෙවිය හැකි නම් ඈ නිදහස් කිරීමට තාබිත් එකඟ විය. හසරත් ජුවයිරියා හට මුදල් නොමැති වූ‍යෙන් ආධාර මගින් ‍මෙම මුදල රැස් කිරීමට ඈ අදහස් කළාය. ‍මේ සම්භන්ධ‍යෙන් ඈ මුහම්මද් හමුවීමටද පැමිණියාය. අහෝ, මුහම්මද්! මම අපේ ජනපද නායක අල්- හාරිස් බින් සරාර් ගේ දියණිය ‍වෙමි. අවාසනා‍වක් හේතු‍වෙන් අප මිනිසුන් වහල් භාවයට පත් වූ බව ඔබ දන්නෙහිය. මම තාබිත් බින් කුවයිස්  අයත් වූ‍‍යෙමි. මගේ තත්වය ගැන සලකා මා නිදහස් කරන ‍ලෙස ඔහු‍ගෙන් අයැද සිටියත් ඔහු එය ප්‍රතික්ෂේප කළේය. කරුණාකර, කාරුණික ක්‍රියාවක් කිරීම තුලින් මේ නින්දා‍වෙන් මා ගලවා ගන්න!”. මුහම්මද් සැලුනි, එයටත් වඩා හොඳ  ‍දෙයකට ඇය කැමැතිදැයි විමසීය. ඒ කුමක්දැයි ඈ ඇසුවාය. වන්දිය ‍ගෙවා ඈ විවාහ කර ගැනීමට, ඈ කැමති නම්, ඔහු සූදානම් බව ඔහු පැවසීය. ඈ මෙයට කැමැත්ත පල ක‍ලෙන්, මුහම්මද් වන්දිය ‍ගෙවා ඈ විවාහ කර ගත්තේය.

පලමුව කිසිම අනතුරු හැඟවීමකින් තොරව මුහම්මද් ජනපදවලට පහර දෙන්නේ ඔවුන් ධනවත් හා පහසු ඉලක්ක නිසා‍වෙනි. සාමාන්‍ය‍යෙන් ඔහු කරන පරිදි, සියලු ආයුධ රහිත සටන් කළ හැකි පිරිමින් මරා, ඔවුන්ගේ ධනය කොල්ල කා, ඉතිරි සියල්ලන් වහල් භාවයට පත් කරයි. එම ලියුම්කරු කියන පරිදි, “ එම වකවානුවේ පැවති සිරිතට අනුව, සියලුම සිරකරුවන් වහල් භාවයට පත්කර,  වීර මුස්ලිම් සොල්දාදුවන් අතර ‍බෙදා හරින ලදි.”  පැවති සිරිතට අනුව? මුහම්මද් පැමිණියේ මනුෂ්‍යයන්ට නිවැරදි මග ‍පෙන්වීමට නොවෙයිද? ඔහු විසින් අඥානයන් ‍ලෙස හැඳින්වූ මිනිසුන්ගේ විශම වූ  හා පවැති සිරිත් අනුගමනය කළ යුත්තේ ඇයි?  මේ ආදර්ශය දීම තුලින් ඔහු මේ විශම සිරිත් මුස්ලිම් වරුන්ගේ සදාකාලික සම්මත සිරිතක් බවට පත් කළේය. එම ලියුම්කරු කියන පරිදි, ජුවයිරියා දැකී‍මෙන් මුහම්මද් සැලුනු බවයි. මා හිතන්නේ එම සැලීම ඔහුගේ පුරුෂ ලිංගයේ සිදුවූවක් බවයි. ඔහුගේ හදවත නොසැලී ගල්වී තිබුනු බව ‍‍පෙනේ. මුස්ලිම්වරු මෙය විවාහයක් ‍ලෙස හැදින්වුවත්, මා එය දූෂණයක් බව කියමි.

ෂාෆියා
ෂාෆියා නමැති වයස අවුරුදු 17 ක් වූ රූමත් යු‍දෙව් කාන්තාව, මුහම්මද් ගේ හමුදාව අත් අඩංගුවට ගත්තේ, ඔවුන් කයිබර් ජනපදයට පහර දුන් අවස්ථාවේදීය. ෂාෆියා මදීනා නගරයේ යු‍දෙව් වංශයක් වූ බානු නදිර් හි නායක හු‍යේයි ඉබන්අක්තාබ් ගේ දියණියයි. අවුරුදු ‍දෙකකට ‍පෙරදී බානු කුරයිෂා ජනපදිකයන් මුහම්මද් ගේ අතින් ගාතනය වන විට, මුහම්මද් මොහුගේ ‍‍ගෙල සිදුවා මරණයට පත් කළේය. මේ සිද්ධිය වන අවස්ථාව වන විට බානු නදිර් ජනපදිකයන් මදීනා නගර‍යෙන් පිටුවහල් කර සිටියේ ඔවුන් ගේ සියලු වස්තු මංකොල්ල කෑ‍මෙන් පසුවයි.
 තමාගේ මස්සිනා වන කින්නා නමැති කයිබර් හි තරුණ යු‍දෙව් නායක‍යෙක් සමඟ ෂාෆියා විවාහ වී සිටියාය. කයිබර් හි බලකොටුවට මුහම්මද් පහර දුන් අවස්ථාවේදී අයුධ රහිත සියල්ලන් මරා ඉතිරි අය සිරභාරයට ගන්නා ලදහ. යු‍දෙව් පාවා ‍දෙන්නෙකු, (මට නියොම් චොම්ස්කි සිහියට නැගේ) මරණ‍යෙන් ගැලවී මුහම්මද් ‍ගෙන් වාසි පැතීමට, කින්නා ‍මෙහි භාන්ඩාගාරික බවත් ඔහු නටබුන් අතර මුදල් සඟවා තබන බවත් මුහම්මද්ට පැවසීය. මුහම්මද් මුදල් සොයා ගැනීමට කින්නාට වදදීමට අණ කර පසුව මරා දැමීය.
පසුව මුහම්මද් අත් අඩංගුවට ගත් සිරකරුවන් අතරින් ඉතාම සුරූපි තරුණිය තමාට ගෙනෙන ලෙස කිය. ඉබන් ඉෂ්හක් (මුහම්මද් ගේ මුල්ම චරිතාපදානය ලියූ අය) මෙසේ වාර්ථා කරයි: මුහම්මද් යුදෙව් ජන පද එකින් එක යටත්කර ගනිමින් ගියේ, සිර කරුවන්ද අල්ලාගනිමිනි. මේ සිරකරුවන් අතර, කයිබර් ජනපද නායක කින්නාගේ බිරිද ෂාෆියා හා ඇගේ ඥාති සහෝදරියන් දෙදෙනා ද (කින්නා ගේ සහෝදරියන්) ද වූහ. මුහම්මද් ෂාෆියා තෝරාගත්තේය. අනෙක් සිරකරුවන් මුස්ලිමුන් අතර බෙදාහරින ලදී. බිලාල් විසින් ෂාෆියා මුහම්මද් අසලට ගෙනෙන අතර තුර, යුදෙව්වන්ගේ මලසිරුරුද  ඒ අසලින් ගෙන යන ලදි. ෂාපියාගේ ඥාති සහෝදරියෝ විලාප නගමින් තම හිසමත දූවිලි ඉස ගත්තෝය.

මේ දැක්ක මුහම්මද් ‍මේ යක්ෂනියන් මා අසලින් ඉවත් කරන්නයි කීය. නමුත් ෂාෆියාට නැවතීමට අණ කළ මුහම්මද් ඔහුගේ රතු ලෝගු‍ව ඈ මත දැමීය. ‍මෙයින් මුහම්මද් ඈ තමා සතුකර ගත් බව මුස්ලිම් වරු දැනගත්හ. නුඹේ කරුණා ගති සියල්ල නැතිවූ නිසාද ගැහැනුන්ට තමාගේ පුරුෂයන්ගේ මලකදන් අසලින් යන්නට සැලැස්සුවේ?” යැයි අසමින් මුහම්මද් බිලාල්ට තදින් අවවාද කළේය.
 මුහම්මද්ගේ කූඩාරමට ෂාෆියා රැ‍ගෙන යන ලදි. තම ස්වාමි පුරුෂයාට වදදී මරා පැය කිහිපයක් ඉක්මවූ සැනින්, එම රාත්‍රියේදීම ඈ හා ලිංගිකව හැසිරීමට මුහම්මද්ට අවශ්‍ය විය. ඇය ඔහුගේ අභිමතයන්ට අවනත නොවූවාය. එම රාත්‍රියේදී අබු අය්යුබ් අල්-අන්සාරි නමැත්තා මුහම්මද් ගේ කූඩාරම මුරකළේය. උදයේ මුහම්මද් කූඩාරම අසල අබු අය්යුබ් එහා ‍මෙහා ගමන් කරනු දැක මේ මුරකිරීමේ අදහස කූමක්දැයි විමසීය. ‍මෙ තරුණ කාන්තාව සමඟ ඔබ සිටිම ගැන මට බියක් ඇති විනි. ඔබ ඇගේ පියා, ස්වාමියා අතුලු නෑ හිතවතුන් මරා දමන ලද ‍හෙයින් ඔබගේ ආරක්ෂාව ගැන මටව බියක් ඇති විය.” (ඉබන් ඉෂ්හක්, 766 පිටුව)

පසු දින මුහම්මද් තමාගේ ලෝගු‍වෙන් ෂාෆියාව වැසුවේ, ඈ තමාගේ බව ඇඟවීමටයි. අනාස් ඉබන් මලික් ගේ මව වූ උම් සු‍ලෙයිම් ඈව මුහම්මද් උ‍දෙසා හැඩ ගන්වා සැරසුවාය. ව්‍යාජ මංගල උත්සවයකින් ඈ සරණ පාවා ගත් මුහම්මද් එම රාත්‍රියේදී ඈව දූෂණය කළේය. මුස්ලිම්වරු ‍මෙය විවාහයක් ලෙස හඳුන්වති. මම එය ස්ත්‍රී දූෂණයක් යැයි කියමි. කිසිම තරුණ කාන්තාවක් තමාගේ පියා, ස්වාමි පුරුෂයා හා අනෙකුත් නෑදෑයින් මැරු වයස්ගත මහල්ලෙක් සමඟ ඇඳට පැනීමට අනිවාර්‍ය‍යෙන් අකැමැති වනු බව මට විස්වාශයි. එම කාන්තාවට කළ හැකි කිසිම ‍‍දෙයක් නොවීය.
එම විවාහය, විවාහය නම් වූ උතුම් මිනිස් සම්භන්ධතාවය කෙළසීමකි.
එම අවස්ථාවේදී මුහම්මද්ට අවුරුදු 60 ක් පමණ විය.

රයිහානා

මුහම්මද් ගේ තවත් ගොදුරක් වූයේ අවුරුදු 15 ක් වූ බානු කුරයිසා ජනපදයේ රයිහානා නමැති ගැහැණු ළමයායි. එම ජනපද වාසින් සියල්ල මුහම්මද් ඝාතනය  කලේය. මුහම්මද්ට තෝරා ගැනීම සඳහා ගැහැණුන් ‍පෙල ගස්වන ලදුව, ඔහු රයිහානා තෝරා ගත්තේය. පහසු ජිවිතයක් අපෙක්ශා‍වෙන්, ෂාෆියා හා ජුවයිරියා ‍මෙන් මුස්ලිම් ආගම වැලැඳ ගැනී‍මෙනුත් මුහම්මද් හා විවාහ වී‍මෙනුත් වැලකුනු ඈ මුහම්මද් ගේ ලිංගික වහලියක් බවට පත් වූයේ, තමාගේ පියා, සහෝදරයන් හා මාමාවරුන් ගේ ඝාතකයා සමඟ විවාහ වීමට වඩා එය හොඳයැයි සිතූ නිසාය.

ආචාර්ය අලි ශිනා විසින් රචිතයි.

2 comments:

  1. මුස්ලිම් නැමති ම්ලේච්ඡයන්ගේ සැබෑ තතු මහජනයා ඉදිරියේ තැබීම ගැන ස්තූතිවන්ත වෙමි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. අනිවාර්යෙන් අපේ හාමුදුරුවනේ මේවා එයාලගෙම පොත් වල තියන කරුණු

      Delete